SAIL Amsterdam

unnamed-1280x720.jpg
 

In 2014 vraagt de directie van SAIL ons startende bureau om crisiscommunicatie te begeleiden. Er is publicitaire onrust over SAIL Amsterdam 2015, met concurrerende rederijen die het zeilevenement proberen te kapen. Samen met de directie maken we dicterende communicatie-uitgangspunten voor alle onderdelen van het evenement. ‘Van Gouden verleden naar Gouden toekomst’. Omdat we uit het verleden de lessen voor de toekomst kunnen halen. Uiteindelijk weten we het tij te keren en wordt #SAIL2015 het grootste en meest succesvolle evenement van 2015. Online wordt het zelfs groter dan alle andere evenementen uit dat jaar bij elkaar opgeteld: zo worden nieuwe generaties aan een modern SAIL verbonden.  

Voor Q&A | Communicatie betekent het een vliegende start. Een vliegende start die we vijf jaar later mogen bekronen met #SAIL2020! Ook de komende, 10e editie van SAIL Amsterdam mogen we communicatief begeleiden. ‘De 10e SAIL verbindt de hele wereld’: in een polariserende wereld kan #SAIL2020 écht een verbinder zijn. Met schepen en bemanning die vanuit alle windhoeken de Amsterdamse haven binnenvaren en daarmee begrip voor andere culturen creëren. Met vooroplopende innovatieve bedrijven die in alle openheid tonen hoe de wereld te veroveren is. En met bezoekers die jongensdromen tot leven zien komen en waar verbeelding en hoop geboden wordt voor ieders toekomst.