Jan Driessen

Eigenaar/Directeur

“Hoe communiceer je echt en relevant?” Ik heb dat ambachtelijke vak eerst als journalist en later als directeur Communicatie AEGON ook in de praktijk moeten leren. Door fouten te maken en vooral door te merken wat wél en niet werkt. Want of het nu gaat over acute crisissituaties, over het verbinden van elkaar bestrijdende groepen, over het hernieuwen en aanscherpen van bedrijfsvisies, over het overbrengen van een boodschap; steeds blijkt dat effectieve, werkzame communicatie een heel gedegen en lastig vak is. Geen gemakzuchtige invuloefening dus van inwisselbare schematische plaatjes. Goed communicatie-advies is altijd maatwerk, is altijd weer een nieuwe zoektocht naar wat in jouw unieke situatie werkt.

Ik heb een lange ervaring in de communicatiebranche. Vanaf april 2000 was ik 14 jaar lang directeur Communicatie van AEGON. In die functie was ik eindverantwoordelijk voor alle in- en externe communicatie, reclame en sponsoring. In die bewogen jaren heb ik Aegon door heftige publicitaire stormen geleid en samen met mijn afdeling Communicatie van Aegon een meer open, eerlijk en verantwoord bedrijf gemaakt. Met onderscheidende, vooroplopende reclamecampagnes en trotsmakende sponsorschappen (KNSB, Ajax, KNRB). Ik was daarnaast vanaf september 2008 tot eind 2013 voorzitter van de Bond van Adverteerders (BVA). In 2006/2007 was ik ook de campagnestrateeg van Mark Rutte.

Maar ik ben vooral oud-journalist. Begon mijn journalistieke carrière als parlementair verslaggever bij NCRV's Hier en Nu radio. Werkte daarna vijf jaar als parlementair verslaggever bij de dagelijkse televisierubriek Den Haag Vandaag. Was 12½ jaar buitenlandverslaggever en later chef Nieuwsdienst bij KRO's Brandpunt en Netwerk. Ook presenteerde ik in die tijd een eigen wekelijkse live TV-show: Brandpunt Politiek Café, vanuit Des Indes en het Kuhrhaus. Reisde ik voor de KRO ruim negen jaar de wereld over. Versloeg ik de oorlogen in Joegoslavië, Kosovo, Soedan en Ruanda. En interviewde ik veel wereldleiders, onder wie Tony Blair, Bill Clinton, Silvio Berlusconi, Yasser Arafat, Nelson Mandela en de Dalai Lama.

Ook word ik tegenwoordig veel gevraagd als spreker/dagvoorzitter. Over het “Einde van Reclame", "De toekomst van Sportsponsoring", of de "Nieuwe Macht in de Communicatie”

_MG_1992.jpg

Awards & Erkenningen

  • Communicatieman (profit) van het jaar (2009)
  • Sponsorman van het jaar (2009)
  • Coq d'Honneur (GVR Gouden reclamehaan) (2011)
  • Red Dot Award (2013) Best of Best Grand Prix (speeljetoekomst.nu)