Casper Schins

Junior Social Media Strateeg

Consumenten stonden nog nooit zo dicht bij de bedrijven. Dit zorgt ervoor dat klanten nog sneller geholpen kunnen worden met vragen en wij ze op onze beurt bijzonder gericht kunnen bereiken met gepersonaliseerde advertenties. Dit is echter niet meer genoeg. De consument is in zijn rol als volger continu op zoek naar persoonlijke relevante verhalen. Het is dan ook de taak van bedrijven, bloggers en vloggers geworden om hen in deze te voorzien. Maar is iedereen wel in staat om ‘de taal van social media’ te beheersen?


De impact van ‘fouten’ op social media door bedrijven is groter dan ooit. Op elke misstap worden we beoordeeld én veroordeeld, door onze trouwe maar toch kritische volgers. Zo groot als de kritiek kan zijn bij zo’n flater, zo groot is ook de roem bij een zogenoemde viral; een schot-in-de-roos campagne die erom vraagt gedeeld te worden. Zulke social media-campagnes vallen of staan met creativiteit en timing, een speelveld waar ik graag de randjes in op zoek.


Binnen Q&A |Communicatie komt de ambacht van het écht communiceren samen met het ongrijpbare gevoel voor social.
People don’t share facts, they share emotions –